Naaa! Vagy elfelejtetted?

2017.08.28 09:10

Fáradt voltam. Az egész napos munka mindig lefáraszt. Ráadásul, Feliks is mindig lefáraszt. Ne értsetek félre, szeretem. Sőt, azt hiszem szerelemmel szeretem, de kicsit sokat pörög. Mert olyan, mint egy 4 éves kislány. Pedig már egy 20 éves felnőtt férfi. Azt hiszem. Országoknál a kor meghatározása elégnehéz dolog. Mert miután megszületünk, lehet, hogy évszázadokig gyrekek vagyunk. Vagy Kína, aki már többezer éves, és mégsem látszik többnek 35-nél. De nem is ez a lényeg. De nem is ez a lényeg. Csak azt akarom megmagyarázni, hogy okom van arra, hogy néhanapján elfelejtsek ezt-azt. Elvégre nem én vagyok Superman! (Azt amerika játsza el a tengelyhatalmak közül, a legtöbb másik hőssel egyetemben.)

Szóval épp munka utá értem haza, és Feliks pont akkor rontott be az előszobába, amikor levettem a cipőmet.

- Naaa! Hoztál valamit nekem? Csokit, vagy valami ilyesmit?

- Nem... Kellett volna? - kérdeztem, mert nagyon, de nagyon rossz előérzetem támadt.

-Igeeen! Tudod, mi van ma! Vagy elfelejtetted?!?!
- Nem, dehogy is. Ma Február 14-e van, Bálint nap, szerda, és munkanap.

- Nem így értettem! - duzzogott tovább.

Agyamban kétségbeesetten kutattam valami után, ami jelezné, vagy legalábegy halovány utalást tenne arra vonatkozóan, hogy mi az, ami kiment a fejemből. Semmi. Kénytelen leszek megkérdezni, és úgy pótolni a hiányosságomat.

- Mit felejtettem el? - kérdeztem riadt arckifejezést erőltetve az arcomra, pedig tudtam, valamiapró-cseprő dologról lesz szó.

- A Valentin napot! Elméletben mi járunk, és ez a párok ünnepe!

Így már világos, miért akart csokit szerezni tőlem. Sőt, a rózsaszí ingjéhez felvett szoknyát is megmagyarázza. Így már összeállt a kép! Szóval ezért olyan csalódott.

- Bocsáss meg! Igazad van. Nem akartalak megbántani... - mentegetőztem, amikor a szemében elkezdtek gyűlni a könnyek.

- Tényleg sajnálom. - sír.

- Pol! Ne haragudj! - még mindig sír.

- Elviszlek valahova vacsorázni, rendben? Akkor nem fogsz haragudni? - mostmár könnyes kiskutyaszemekkel vizsgál. Erre ment ki az egész. Persze, hogy erre.

De most mi legyen? Egyikünk sem mozdul.

- Nem megyünk? - kérdezi, és úgy néz ki, midjárt megint eltörik a mécses.

- Nem öltözöl át? - felelem,  fél szemöldököm felhúzva.

- Így megyek! - vigyorog, majd azzal a lendülettel el is indul.

Rendben... Akkor így... Más is így szokott, szóval hajrá! Nem feltűnő. Hozzá mégillik is.

Utánamegyek, bezárom az ajtót, majd kézenfogva elindulunk egy kis kávézó felé.