Trianon

2016.05.20 14:17

Mindent csak az ő kedvéért tettem. Soha nem gondoltam volna, hogy egyszer elválunk, és minden szégyenérzet nélkül kivág egy darabot belőlem. Románián nem lepődök meg. Ő egy élősködő, mindig mások nyakán csüng. Ausztria viszont nem ilyen. Hozzá költöztem, és részemről mindig szerettem is. A kedvéért hátat fordítottam Gilbertnek is, pedig nála jobban senkit sem ismertem. Tudom, hogy ő, ha kell, akár meg is halt volna értem. Mert ilyen volt.  Én pedig cserben hagytam, hátat fordítottam neki, és meg is halt. Örökre intettünk akkor búcsút egymásnak.  Soha nem akartam otthagyni. Kiskorunkban - persze miután rádöbbentem, hogy lány vagyok - még meg is kérte a kezem. Játékból, vagy komolyan sosem tudtam meg. De tudom, hogy szeretett. Tiszta szívből, őszintén. Én pedig eldobtam. Most viszont tudom, milyen neki... Azt, hogy hasadt meg a szíve. Azt, hogy mit érzett, amikor becsületét a sárba tiportam, az összetört szíve szilánkjaival. És mindezt őérte...

*

Kardját a torkomnak tartotta és nevetett. Az én testemen sebek, az övén azonban karcolás nélkül feszített kékes-lilás arisztokrata öltönye, fodros nyakkendőjével. Én nem tudtam bántani, ő azonban érzések nélkül tiport el. Utána pedig nevetett.

- Roderich... Miért? - kérdeztem, a könnyeimmel küzdve. Torkomban gombóc volt. Rettegtem a választól. 

- Miért? Hm, miért is? Azért Erzsi, mert elpuhultál. Már nem tudod megvédeni még magad se. Így pedig semmit sem érsz.

- De nem szerettél? - faggattam tovább, a torkomnál érezve kardja jéghideg pengéjét. Életem, viláhom, hitem, és szép lassan a szívem is szilánkosra törött.

- Szeretni? Nem tudom... De te ezt a helyet is szereted... Hogy is hívtad? Kismarton? Kár, hogy nem szeretted eléggé, ahhoz, hogy megtartsd! Mi legyen a neve? Oberwart? Nem, az nem illik igazán hozzá. Eisenstadt? Ez jó lesz. Most pedig, Erzsi, ha megtennéd, hogy elhagyod ezeket a földeket. Maradj csendben, és húzd meg magad. Akkor talán életben hagynak... - szólt, azzal velem tovább nem is törődve elsétált.

 Én is ezt tettem veled? Gilbert? Vajon meg fogsz tudni nekem bocsájtani azok után amit veled tettem? Vajon létezik még számomra megbocsájtás?